Klachten- en geschillenprocedure
Sandra Borgsteijn, orthopedagoog, doet haar uiterste best om de behandeling goed te laten verlopen en werkt volgens de beroepscode van de Nederlandse Vereniging van Pedagogen en Onderwijskundigen (NVO). Het is echter mogelijk dat je desondanks niet tevreden bent over de geboden hulp. Heb je vragen of opmerkingen over de diensten van Sandra Borgsteijn, orthopedagoog? Ben je ontevreden over bepaalde zaken of zie je dingen anders? Laat het me alsjeblieft weten: samen los ik het graag op. Door met elkaar te praten en naar elkaar te luisteren, komen we er waarschijnlijk al snel uit.
Klachten- en Geschillenregeling Klachtenportaal Zorg
Het kan zijn dat je – ondanks een gesprek – ontevreden blijft. Sandra Borgsteijn, orthopedagoog is aangesloten bij de klachten- en geschillenregeling van Klachtenportaal Zorg. In de Klachtenprocedure is meer informatie te vinden. Je kunt contact opnemen met de klachtenfunctionaris van Klachtenportaal Zorg. Deze is volkomen onafhankelijk en ondersteunt je bij het indienen en de verdere afhandeling van je klacht. De volledige tekst van de Klachtenregeling kan bij Sandra Borgsteijn, orthopedagoog of Klachtenportaal Zorg worden opgevraagd.
Beroepscode NVO
Omdat de orthopedagoog van Sandra Borgsteijn, orthopedagoog lid is van de NVO, is het ook mogelijk een klacht in te dienen bij de NVO. Kijk voor meer informatie over de klachtenregeling van de NVO of een toelichting op de beroepscode op de website van de NVO. Hier vind je tevens de folder ‘U heeft een klacht?’, waarin de NVO vertelt wat de beroepscode inhoudt en hoe het tuchtrecht van de NVO werkt.
Vertrouwenspersoon
Als u het prettig vindt, is het mogelijk om contact op te nemen met een onafhankelijk vertrouwenspersoon. De Jeugdwet verplicht gemeenten tot het beschikbaar stellen van een onafhankelijke vertrouwenspersoon voor Jeugdwetcliënten, de gemeente is dus de bevoegde autoriteit om een vertrouwenspersoon in te stellen. Deze eis ligt dus niet bij de instelling of vrijgevestigde. De onafhankelijke vertrouwenspersoon ondersteunt u bij het formuleren van hun klachten, bij het zoeken naar informele oplossingen en bij het voeren van een klachtenprocedure.
Eisen klachtschrift
Een klacht dient u schriftelijk in. Voor een klacht in behandeling wordt genomen, moet aan een aantal eisen zijn voldaan. De klacht moet gaan over het handelen van een NVO-lid en er mogen geen derden met naam en toenaam worden genoemd. Dit in verband met de privacy van die derden.
Verder dient u uw naam en adresgegevens te vermelden en de naam en adresgegevens van degenen waarover u klaagt. Als uw klachtschrift aan de gestelde eisen voldoet, wordt uw klacht in behandeling genomen. U kunt meer over de klachtenprocedure lezen in het Reglement voor het College van toezicht en het College van beroep van de NVO en de brochure tuchtrecht.
© 2025 Sandra Borgsteijn
Door Design View: WordPress webdesign